عبور ( مقالات علمی )

مقالات در زمینه های متنوع

عبور ( مقالات علمی )

مقالات در زمینه های متنوع

بعد از شکست بلند شویم

یک زرافه از ارتفاع بدنیا می آید!! یک نوزاد زرافه به محض وارد شدن به این دنیای خاکی از ارتفاع ۳ متری به زمین می افتد. (ارتفاع شکم مادر تا زمین) و معمولاً با پشت خود فرود می آید. ولی پس از چند ثانیه برمی گردد و پاهای خود را در زیر شکم خود جمع می کند. و با تکانی مایع حاصل از زایمان را از سر و صورت خود پاک می کند، و برای اولین بار دنیا را می بیند. اما پس از آن زرافه مادر اولین درس زندگی را به بچه خود می آموزد.

ادامه مطلب ...

۷۰ نکته کلیدی طلایی برای موفقیت در بازاریابی الکترونیکی

۷۰ نکته کلیدی طلایی برای موفقیت در بازاریابی الکترونیکی , بازاریابی اینترنتی  

بازاریابی الکترونیکی مهمترین بخش کسب و کارهای اینترنتی است و برای موفقیت در اینگونه کسب و کارها باید توجه زیادی به آن داشت.
در این مقاله بصورت خلاصه ۷۰ نکته مهم برای موفقیت در بازاریابی الکترونیکی بیان شده است. پس از خواندن هر یک از این نکات کمی تأمل کنید! چه ایده هایی به ذهن شما می رسد؟

ادامه مطلب ...

مبارزه طلبی و موفقیت

نیاز به رقابت

آیا برای رسیدن به موفقیت در زندگی نیاز به رقابت داریم؟ پاسخ به این سوال برای همه ما مشخص است. البته که همه ما برای دست یابی به موفقیت نیاز به رقابت داریم و برای موفق بودن در زندگی لازم نیست حتما در همه رقابت هایی که شرکت می کنیم پیروز شویم! رقابت موهبتی است که شما را برای رسیدن به اهداف و رویا هایتان ترغیب می کند.

همچنین رقابت طلبی ما را وادار می کند دیدی واضح تر و مشخص تر نسبت به رویای خود داشته باشیم و با چنین دیدی می توانیم به اهداف تعیین شده دست یابیم و بدون چنین دیدگاهی ضمانتی برای دست یابی به موفقیت وجود نخواهد داشت.

ادامه مطلب ...

MBA چیست ؟

رشته تحصیلی MBA در حدود ده سال است که در دانشگاه های ایران تدریس می شود و اخیرا نیز با استقبال بسیار خوبی مواجه شده است.MBA  مخفف عبارت Master of business administratorمی باشد و دارای گرایش های متعددی می باشد که دانشجویان در سال دوم تحصیل می توانند گرایش مورد نظر خود را برای ادامه تحصیل در این  رشته برگزینند. MBA یکی از پرطرفدارترین و پر سود ترین رشته های تحصیلی است و برای تحصیل در آن شما با هر مدرک لیسانسی می توانید در آزمون های مربوطه ثبت نام کنید.

ادامه مطلب ...

۱۰ مرحله برای رسیدن به مدیریت خود

تغییر عادات و رویه‌های بد و پذیرش نقاط ضعف، بنیاد و پایه خود مدیریتی است. بنابراین اجازه دهید تا از این ده مرحله عبور کنیم تا این اصول را به طور موثری تقویت نماییم.

1-آنچه می‌گویید و نحوه بیان آن را کنترل کنید.
آنچه می‌گویید کنترل کنید. به کلماتی که از دهان شما خارج می‌گردد، مدیریت کنید. این حقیقتی شناخته شده است که گوش کردن بیش‌ از سخن گفتن، منفعت دارد(به هر حال ما دو گوش داریم و یک دهان). همچنین به خاطر داشته باشید که سخن گفتن در میان کلام دیگران بی‌ادبانه است. بنابراین باید تصمیم بگیرید چه زمانی بهتر است ساکت باشید و گوش کنید و چه زمانی بر نقطه‌ نظر خود پافشاری کنید. حفظ تعادل،کلید یک محاوره روان است، اما اگر رعایت این‌کار برایتان دشوار است، ساکت بمانید.

یکی از مشخصات افراد بسیار موفق و مشهور آن‌است که ظاهرا شنونده خوبی هستند. در حقیقت این امر زاده خود‌‌ مدیریتی است. آنان به تعادلی میان شنیدن و سخن گفتن رسیده‌اند.

ادامه مطلب ...

فنون مذاکره برای حل مسائل سازمانی

مقدمه: بیشتر مدیران حرفه ای به اهمیت مذاکره در زندگی واقفند، زیرا زمان قابل توجهی از زندگی حرفه ای خود را صرف مذاکره می کنند. به علاوه، زندگی شخصی شان هم با مذاکره همرا ه است. موفقیت و اثر بخشی حرفه ای آنان به شدت متأثر از توانایی آنها در هنر و فن مذاکره است.این مهارت یا ناشیگری آنان در مذاکره است که نظر مدیران، همکاران، زیر دستان، مشتریان، رقبا و سایرین را درباره موفقیت کاری شان شکل می دهد. مدیران، زمان و کوشش بسیاری را صرف مذاکره می کنند، اما معدودی از آنان هنر و دانش مذاکره را به درستی می دانند.از این رو، بسیاری از مدیران حرفه ای نیازمند رویکرد بهینه در طرح ریزی و اجرای مذاکره‌ها هستند.

مذاکره یک فرایند بسیار پویا، و نه یک جریان ایستا، است. یعنی از زمان شروع تا پایان مذاکره، فرایند مذاکره در معرض ارزیابی و تغییر است. حتی پیش از هر کنش و واکنشی ، دو طرف، جداگانه به بر آورد نیازها، علاقه ها و هدف ها می‌پردازند تا موقعیت خود و طرف مقابل را بسنجند. معمولا طی تعاملاتی که در مذاکره پیش می‌آید، این ارزیابی ها و بر آوردها در معرض تغییر و تحول اند. اطلاعات جدیدی که می رسند، باید ارزیابی و طبقه بندی شوند این پویایی و ماهیت تغییر پذیر گفت‌وگو است که سبب پیچیدگی و دشواری می شود. توجه به مذاکره و دیدن آن به صورت فرایندی پویا از تبادل کنترل شده اطلاعات، بر تأثیرهای مثبت مذاکره‌کننده می افزاید و مخاطره‌های ناشی از نقص و خلل در گرد آوری ، پنهان سازی، افشا یا توجه کامل به اطلاعات را به حداقل می‌رساند.(شوئنفیلد، 1384،ص12‌)

ادامه مطلب ...

نقش برنامه ریزی نیروی انسانی و راهکارهای بهینه سازی آن

مولفین: دکتر حسین گنجی نیا و سمانه اخوان فومنی (دانشجوی کارشناسی ارشد مدیریت بازرگانی ، دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت) 

-------------------- 

مقدمه
برنامه ریزی نیروی انسانی بخش مهمی از پشتیبانی پس از فروش زمینه خدمات با تضمین خدمات است. نیروی انسانی به منزله مهم ترین منابع هر سازمانی است.( Qunhong Tang  and others) در عصر حاضر کمتر جامعه ای را می توان یافت که اداره امور مختلف آن بدون برنامه ریزی به طور اعم و برنامه ریزی نیروی انسانی به طور اخص امکان پذیر باشد. تحقق یافتن اهداف یک سازمان نیازمند طراحی و برنامه ریزی کامل و جامعی است که در آن کلیه نیازمندی ها و منابع تامین آن ها حتی الامکان مورد پیش بینی قرار گیرد. بدیهی است که برنامه ریزی در هر یک از این امور بدون پیش بینی نیروی انسانی مورد نیاز و نحوه تامین ، تربیت و توزیع صحیح آن ، قرین موفقیت نخواهد بود. با برنامه ریزی نیروی انسانی ، ضمن پیش بینی نیازهای آتی پرسنل، استفاده بهینه از نیروی انسانی موجود و انتخاب صحیح کارکنان ، زیربنای آینده یک سازمان به خوبی برنامه ریزی خواهد شد . برنامه ریزی نیروی انسانی در هریک از ابعاد خود سهم موثری در پی ریزی این بنا برعهده خواهد داشت و استفاده صحیح از کارکنان ، مورد توجه خاص قرار گیرد. با توجه به اینکه هر گونه پیشرفت اقتصادی مرهون برنامه ریزی دقیق نیروی انسانی در سطح سازمان است.
امروزه خطوط اصلی برنامه ریزی آموزشی و تامین نیروی انسانی مورد نیاز در سازمان های مختلف ، تابع برنامه ریزی نیروی انسانی شده است. بدون شک مهمترین منبع هر سازمان ، نیروی انسانی آن است عوامل تشکیل دهنده این نیرو ، موجودات با احساس و شعوری هستند که چنانچه انگیزش کافی داشته باشند توان، استعداد و مهارت خود را در خدمت سازمان بکار خواهند گرفت و چرخ های آن را به حرکت در خواهند آورد . بنابراین موفقیت و پیشرفت هر سازمان به نیروی انسانی آن بستگی مستقیم دارد. بنابراین برای تامین ، نگهداری و آموزش نیروی انسانی مورد نیاز هر سازمان باید برنامه ریزی نمود، اما نیروی انسانی مانند سایر منابع سازمان نیست که چون در اختیار سازمان قرار گرفت برای همیشه در آن بماند  بلکه پیکره آن را انسانهای مختاری تشکیل می دهند که ممکن است به دلایل گوناگون سازمان را ترک کنند. لذا برای نیروی انسانی بعد از تجزیه و تحلیل شغل از مهمترین وظایف مدیریت منابع انسانی به حساب می آید.( سید جلیل لاجوردی، پژوهشنامه اقتصادی ، شماره 216)

ادامه مطلب ...

شما به خواب آلودگی دچار هستید ؟

نارکولپسی ( Narcolepsy)
علت نارکولپسی ( تمایل مقاومت ناپذیر به خوابیدن عمیق کوتاه مدت ) یا بیماری مزمن خواب ناشناخته است. ویژگی این بیماری ، خواب آلودگی شدید و بیش از حد روزانه بعد از خواب شبانه کافی است و این افراد معمولاً در زمانها و مکانهای نامناسب به خواب می روند. حملات خواب روزانه ممکن است بدون آگاهی قبلی اتفاق بیفتد تا جایی که گاهی مقاومت در برابراین حملات خواب بی فایده است و ممکن است این حملات مکرراً در طول روز اتفاق بیفتد. اتفاقات دیگری در بیماران مبتلا به این بیماری ممکن است رخ دهد از جمله:

ادامه مطلب ...

٦اصل طلایی برای بهتر زیستن

دبیر انجمن تحقیقات طب سنتی با اشاره به تاثیر طبع و مزاج افراد در انتخاب سبک زندگی و رژیم غذایی گفت: آب پنیر دافع مناسب سودا و مواد زائد درون بدن و همچنین بهبود دهنده جوش‌های صورت است.
سیدمهدی میرغضنفری با اشاره به این که «مو» به عنوان یکی از اعضای ساده بدن است، گفت: در طب سنتی اعضای بدن به دو دسته مفرد و مرکب تقسیم می‌شوند که مو  از یک جز تشکیل شده و  از اعضای ساده بدن در طب سنتی محسوب می‌شود.

ادامه مطلب ...

در مورد بیوگرافی و داستان زندگی استیو جابز چه می‌دانید؟

مرد ۵۲ ساله‌ای که هنوز علاقه دارد جین به پا کند، بلوز یقه‌ اسکی مشکی بر تن کند و با کفش ورزشی در جلسات و کنفرانس‌های مهم ظاهر شود.

به گزارش ورد آی تی ,  در همان دورانی که روس‌ها اسپوتنیک یک را راهی مدار کردند و ترانزیستور اختراع شد و به صورت دقیق‌تر  ۲۴ فوریه سال ۱۹۵۵ ، استیو جابز به دنیا آمد.

پدر او یک مهاجر اهل سوریه به نام «ابوالفتاح جان جندلی» بود که بعدها استاد علوم سیاسی شد. ابوالفتاح در سال ۱۹۵۵ به سان فرانسیسکو رفت و رابطه‌اش با یک دانشجو به نام «جوآن کارول شیبل»، منجر به تولد استیو شد.در آن برهه زمانی بزرگ کردن یک فرزند نامشروع توسط مادرش، چیز معمولی نبود، پس مادرش تصمیم گرفت زوجی پیدا کند تا استیو را به عنوان فرزندخوانده قبول کنند.

ادامه مطلب ...

انجیر، خرما و توت تمرکز را افزایش می دهند

یک کارشناس تغذیه می گوید: مصرف انجیر، خرما و توت تمرکز را افزایش داده و از سردردهای ناشی از افت قند خون پیشگیری می کند.

میترا زراتی اظهار داشت: والدین باید به تغذیه دانش‌آموزان خود اهمیت بدهند به دلیل اینکه بهترین ساعات را در مدرسه می‌گذرانند و استفاده از یک رژیم غذایی مطلوب در حفظ و کارایی دانش‌آموزان تأثیر می‌گذارد.

این کارشناس تغذیه اضافه کرد: افت قند خون در میان دانش‌آموزان بسیار شایع است. خیلی از دانش‌آموزان فکر می‌کنند که مصرف شکلات از افت قند خون پیشگیری می‌کند که این تصور غلطی است. موادی مانند شکلات، تافی، ویفر، بیسکویت، دارای قند ساده هستند که با مصرف آن قند خون ابتدا بسیار بالا رفته و سپس به شدت افت پیدا می‌کند.

زراتی اضافه کرد: باید به جای مصرف قندهای ساده از مواد غذایی طبیعی شیرین که سرشار از فیبر است استفاده کرد. مواد غذایی مانند انجیر، خرما و توت قند خون را آهسته بالا می‌برند. تمرکز دانش‌آموز را افزایش می‌دهد و سردردهای ناشی از افت قند خون پیشگیری می‌کند

شما هم از آینه می ترسید؟

اینکه یک فرد تصور خوبی از ظاهر خود نداشته باشد، گاهی به حدی شدید می شود که روان پزشکان به آن «اختلال بدشکلی بدنی» می گویند. تعجب نکنید این عنوان موضوعی حیرت آور و تازه نیست بلکه یک جور بیماری است که بسیاری را درگیر کرده که حتی خودشان هم از ابتلا به آن بی خبرند. آنچه می خوانید نتیجه گفت وگو با پروفسور جی کوین تامپسون، مولف کتابی در مورد تئوری، ارزیابی و درمان این اختلال است. پروفسور تامپسون، استاد روان شناسی بالینی در دانشگاه فلوریدای جنوبی است و سال ها در این باب مطالعه کرده است.

ادامه مطلب ...

۲۵ نکته برای اینکه در محل کار کارآمدتر و شادتر باشیم

آیااز محل ‌کارتان خسته شده‌ اید؟ دوست دارید رضایت کاریتان بیشتر شود و احساس کنید واقعاً کاری انجام می‌دهید؟ دوست دارید مثمر ثمرتر باشید و آخر روز که به خانه می‌آیید از فعالیت‌های آن روزتان احساس رضایت کنید؟

مطمئن باشید که می‌توانید. فقط کافی است که بخواهید و برای تغییر و نو کردن عاداتتان متعهد شوید. این نکات را رعایت کنید و خواهید دید که چقدر وضعیت کارتان تغییر می‌کند. و این پیشرفت به سایر قسمت‌های زندگیتان هم رسوخ خواهد کرد.

ادامه مطلب ...